Get me outta here!

September 19, 2009

bakal merinduimu..


bismillahirrahmaanirraheem
alhamdulillah, syukur sangat... kerana masih lagi diberi nikmat iman dan islam.. best kan?? syukur sangat sebab masih lagi bernafas pagi ni, masih ada kekuatan utk berkata2 di keyboard ni..

alhamdulillah... alhamdulillah 'ala kulli hal..

hari ni dah hari ke 29 kte berpose.. harap2 nye, puasa kite bukan sekadar menahan lapar *sampai bunyi2 perut*.. dan bukan juga sekadar menahan dahaga *teguk air liur jer la time lalu nz natural tu.. oh chocochillo* harapnya, bukan sekadar itu... aim kita jauh lebih besar pada tu.. 'memenjarakan nafsu', mencipta taqwa.. mencari kemanisan dalam beribadah kepadaNYA.. insyaAllah

sekarang, ayuh muhasabah diri kita balik.. berjayakah kita mentarbiyyahkn diri dalam klinik Ramadan ini.. sejauh mana kita menghargai tetamu ini?? sejauh mana usaha kita utk memburu malam al-Qadr yang dijanjikan 1001 kebaikan dalamnya?? adakah tamu ini dilayan sepenuh hati atau dibiarkan berlalu sepi?? *tepuk dada, tanya iman.. at taqwa haa huna* moga kita semua kekal isitiqamah dgn apa yang kita buat.. insyaAllah.. klu time berpuasa kte bleh wat, takkn bulan2 mendatang tak leh kan?? hehe.. jom usaha!

rugilah kita, jika kita termasuk dalam golongan insan2 yg mengabaikn tetamu agung ini.. tetamu yang hanya datang setahun sekali.. bulan yg penuh berkah.. rugi rugi.. rugi yang tak dpt direplacekn dah.. moga tidak tergolong dalam golongan yg lengah..
Sabda Nabi s.a.w. : "Telah datang kepadaku malaikat Jibril lalu berkata : Ya Muhammad, barangsiapa mendapati Ramadhan, lalu setelah bulan itu keluar (berakhir) dosa-dosanya tidak diampuni, lalu dia mati, maka dia masuk neraka. Semoga Allah menjauhkannya. Katakanlah : Amin ! Lalu akupun mengatakan : Amin." ( H.R. Khuzaimah dan Ibn Hibban dalam Sahihnya -Kitab : Nasaaihud Diniyyah ; Halaman : 37-39 )

moga tarbiyyah ramadan ini berkekalan, menjadikan kita insan yg lebih baek dari yg sebelumnya.. andai esok raya, maka malam ni berakhirlah ramadan.. tetiba rasa sebakk..=(
Ya Allah, mungkinkah aku akan berjumpa lagi dengan tetamu istimewa ini?? Ya Allah, kami mengharapkn keampunan atas segala dosa2 kami.. rahmatilah kami dan jauhkan kami dari azab api neraka.. Ya Allah, terimalah segala amal kami.. andai ini Ramadan yang terakhir bg kami, jadikan ini sebagai Ramadan yg termanis yg pernah kami kecapi... allahumma ameeenn

duhai rijal2! tarbiyyah ini masih perlu dikekalkn walau ramadan berlalu.. aku perlukn kamu utk mengingatkan aku! yuk mujahadahh!!
harapnya, kte semua layak tersenyum penuh bahagia di pagi raya nanti... ini lah hadiah dari Allah atas kesabaran kte berpuasa..

Eid Mubarak!
maaf zahir dan batin

0 comments:

Popular Posts

Recent Posts