Get me outta here!

September 28, 2009

kamu di uji dgn sesuatu yang kamu sayangi

bismillahirrahmaanirraheem
alhamdulillah, Allah masih memberikan nikmat iman dan islam pada kita.. tanpa rahmat dan belas dariNYA, siapalah kita kan?? kerdil sangat2... tak mampu nak buat apa2.. hinaNYA aku rasakan aku nih.. moga Allah tak memalingkan hati kita dari agamaNYA..mohon sangat2 ya Allah

setiap orang diuji dengan ujian masing2.. yang bersesuaian dengan dirinya, aku pun sama..

benarlah kata2 sahabatku.. aku diuji dengan sesuatu yang disayangi.. wayar laptopku buat hal.. tanpa wayar, selama mana sangat la laptopku boleh bertahan seorang diri.. laptop tu memerlukan wayar charger yang menyambungkan dirinya pada sumber electrik yang dapat membekalkan dirinya kekuatan untuk terus bermanfaat pada orang lain...

moga hikmah yang terjadi padaku ini, sesuatu yang Allah dah tetapkan yang terbaek untukku.. =) *dan aku turut merasakn rosaknya wayar menyebabkn laptop tak brapa nk bukak.. byk positifnya padaku.. takdelah aku nk membazirkan waktu depan laptop sangat.. cuma rasa susah sket bila perlu updates notes from uni.. paling kurang, penyakit internet addict aku ni bleh dikurangkan* alhamdulillah, hebatnya rencana Allah ini..

begitu tersirat kurasakan kisah wayar dan laptop yang menimpa diri ini.. seolah-olah ada satu mesej tersirat yang ingin aku faham darinya..~keizinan utk menyertai program time summer nnt.. jwpnnya masih belum pasti..=_= ~aku dah dpt agak jwpn tu..*sedihnyerr =( * dan aku merasakan pentingnya program tu nanti, untuk memberi kekuatan padaku yang baru dalam medan ini.. sebagaimana pentingnya wayar charger utk laptopku tu.. 

dai'e tak leh lemah! kan Allah yang pegang hati manusia!.. be positif!  *moga Allah memberikan aku peluang itu, dan aku mengharapkn sesuatu yang terbaek untukku ya Allah*

"semoga kamu tak bersedih hati terhadap apa yang luput dari kamu, dan tidak pula terlalu gembira terhadap apa yang diberikanNYA kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong dan membanggakan diri" [al-Hadid, 57: 23]
jangan sedih2 tau! Allah tahu yang terbaek bagi dirimu...

0 comments:

Popular Posts

Recent Posts