Get me outta here!

September 02, 2010

tundukkan hatimu..

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang



Pada hari engkau akan melihat orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, betapa cahaya mereka bersinar di hadapan mereka dan di sebelah kanan mereka, (dikatakan kepada mereka): "Pada hari ini ada berita gembira untukmu,iaitu syurga-syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Demikian itulah kemenangan yang agung.

Pada hari orang-orang munafik laki-laki dan perempuan berkata kepada orang-orang yang beriman, "Tunggulah kami! Kami ingin mengambil cahayamu". (kepada mereka) dikatakan, "kembalilah kamu ke belakang dan carilah sendiri cahaya (untukmu)". lalu di antara mereka dipasang dinding (pemisah) yang berpintu. Di sebelah dalam ada rahmat dan diluarnya hanya ada azab.

Orang-orang munafik memanggil orang-orang mu'min, "Bukankah kami dahulu bersama kamu?" mereka menjawab "Benar, tetapi kamu mencelakakan dirimu sendiri, dan kamu hanya menunggu, meragukan (janji Allah) dan ditipu oleh angan-angan kosong sampai datang ketetapan Allah; dan penipu (setan) datang memperdayakan kamu tentang Allah.

Maka pada hari ini tidak akan diterima tebusan dari kamu mahupun dari orang-orang kafir. tempat kamu di neraka. itulah tempat berlindungmu, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali"

Belum tibakah waktunya bagi orang-orang yang beriman, untuk secara khusyuk mengingat Allah dan mematuhi kebenaran yang telah diwahyukan (kepada mereka)
dan janganlah mereka (berlaku) seperti orang-orang yang telah menerima kitab sebelum itu, kemudian mereka melalui masa yang panjang sehingga hati mereka menjadi keras. Dan banyak di antara mereka menjadi orang-orang fasik.

[al-Hadid 57: 12-16]

............
Apa kabar iman?
Semoga imanmu makin tinggi.
Apa kabar cinta?
Semoga cinta tak pernah menduakan-NYA..
Apa kabar duhai hati?
Semoga hatimu saat ini hidup, tak mati..

Mudah-mudahan allah memberi kita kekuatan untuk istiqamah di jalan ini, bukti kecintaan kita pada Allah. semoga Allah perkenan untuk membalas cintaNYA pada kita, dan memasukkan kita ke dalam syurgaNYA. menjauhkan kita dari sifat2 munafik seperti dalam ayat di atas.

Walaupun orang munafik ni ketika di dunia bersama-sama orang-orang yang beriman, tetapi kerana kemunafikan dalam dirinya tidak ada gunanya kebersamaan mereka bersama orang beriman tadi. Tertinggallah mereka dibelakang, dibiarkan dimasukkan kedalam neraka Allah, sedangkan orang beriman dimasukkan ke syurga Allah menikmati segala ni'mat yg dijanjikan..
.....

ends of Ramadhan.. selamat mencipta Taqwa, memburu laylatul Qadr
Allahumma innaka 'afuwwun tuhibuul 'afwa fa' fu 'anna..

0 comments:

Popular Posts

Recent Posts